Powerball US Recensie

Beoordeelde Site
Powerball US
Powerball US Logo
Korte Beschrijving Winnen bij Powerball US is iets wat voor Amerikanen en mensen van buiten Amerika een droom is. Voor de meeste mensen zal het bij die droom blijven. Toch kan het zomaar zijn dat de kansen zich keren en dat jij opeens bij de trekking ziet dat je een behoorlijke som geld hebt gewonnen met jouw deelname aan een Amerikaanse loterij. Wanneer je dan na enige moeite jouw uitbetaling vanuit het buitenland binnen hebt geharkt zal je eigenlijk nooit meer hoeven te werken.
Eindbeoordeling Loterij Meesters 3.5 / 5
Review geschreven door
Bezoek Powerball US

Recensie

Powerball US Recensie

Inleiding

Bij een Nederlandse loterij is het mogelijk om een leuk bedrag te winnen. Let wel; een leuk bedrag. Wanneer je echter grotere geldprijzen wil winnen zal je het verder over de grens heen moeten zoeken. In het land waar het grote geld voor het oprapen lijkt te liggen vind je Powerball Us. Dit lijkt op de zoveelste loterij, maar schijn bedriegt. Bij Powerball Us vallen behoorlijk hoge bedragen te verdienen voor een ieder die graag een gokje waagt.

Je hoeft niet rijk te zijn

Het is echter niet zo dat je heel vermogend moet zijn om deel te nemen aan Powerball Us. Veel totaal niet vermogende Amerikanen wagen met regelmaat een gokje in deze loterij. Tweemaal per week wordt er een trekking verricht. De trekkingen zijn op woensdag en op zaterdag. Jij kan loten kopen al naar je dat zelf wil. De bedragen die jij inzet bij Powerball Us zijn de graadmeter voor de prijzen die jij kan winnen.

40 miljoen winnen

De winstkansen bij Powerball Us zijn niet heel veel hoger dan de winstkansen bij Nederlandse loterijen. Met een winstkans van 1 op 292.201.338 moet je veel geluk hebben wil je in de prijzen vallen. Op het moment dat je dan in de prijzen valt ben je wel een stuk beter af dan wanneer je met een Nederlandse loterij meespeelt. De Jackpot heeft namelijk een minimum van 40 miljoen.

Spanning uit het buitenland

De jackpot kan behoorlijk oplopen, al naar gelang er loten worden verkocht. De hoogste jackpot ooit gewonnen in deze loterij bedroeg 1,95 biljoen in 2016. Ga eens na wat een vermogen dat is vergeleken met een deelname aan een Nederlandse loterij. De loterij gaat uit vanuit de Verenigde staten. Jij hoeft echter niet te denken dat je geen kans hebt op deelname. Deelnemers vanuit de hele wereld zijn welkom bij deze spannende loterij.

Bonus

Het bonussen systeem van Powerball Us is heel eenvoudig. Jij kan inzetten in de loterij, waarbij je een aantal tickets koopt. Met ieder ticket dat je koopt nemen je winstkansen toe. Op het moment dat de trekkingen vallen kan jij zelf volgen welke prijzen je hebt gewonnen. Natuurlijk is er die ene belangrijke trekking waarbij de hoofdprijs wordt getrokken, maar er zijn ook meerdere kleinere prijzen te winnen die net wat meer voor het grijpen liggen. Multimiljonair zal je er niet gelijk mee worden, maar de prijzen die wel worden getrokken zijn ook de moeite waard.

Een Power Play Add On

Voor slechts 1 dollar toeslag koop jij een Power Play Add On option. Dit wil zeggen dat het bedrag wat jij wint wordt vermenigvuldigd met 1, 2, 3, 4 of 5 keer als je een lager bedrag dan de hoofdprijs wint. Win je een lager bedrag, dan kan dit zelfs met 10 worden vermenigvuldigd wanneer jij een Power Play Add on option koopt en wanneer de jackpot onder 150 miljoen blijft steken. Op die manier kan je met een geringe extra inleg een aanzienlijk bedrag winnen, zelfs wanneer jouw prijs tot de lagere categorieën behoort.

Speel extra spellen

Je kan bij deze loterij meerdere extra spellen spelen. Eén daarvan is het spel Wild Card. Hierbij geeft het speelkaart symbool in combinatie met een getal aan of jij een prijs hebt gewonnen. Speel je liever 2 by 2, dan maak je met dit videospel kans op kleinere prijzen tot 10.000 dollar. Eigenlijk geldt bij het spelen van deze loterij; hoeveel meer extraatjes je inzet, hoeveel meer je kan winnen. Er zijn allerlei bonussen zoals hot lotto die jij kan spelen. Een laatste bonus die het noemen waard is, is Power Code. Hierbij maak je kans om diverse giftcards te winnen. Wellicht niet allemaal zaken waar je ook in Nederland iets bij kan kopen, maar toch zeker wel winkels die de moeite van een bezoekje waard zijn.

Spelaanbod

Powerball Us lijkt wanneer je de titel ziet het enige spel te zijn wat je kan spelen bij deze loterij. Niets is echter minder waar. Jij kan bij deze loterij meerdere gokspelen spelen. Net als bij Nederlandse loterijen zijn er hier varianten waarbij dagelijks een trekking is, en waarbij wekelijks of tweemaal per week een trekking plaatsvindt. Zo kan jij aan diverse gokspelen deelnemen. Je mag dan denken aan bijvoorbeeld Mega Millions. De naam zegt het al. Dit is het voornaamste spel. Hier gaat echt het grote geld in om. Jouw winstkansen zijn niet heel hoog, maar als je wat wint heb je een groot bedrag in handen.

Hot Lotto

Hot Lotto is een spel wat vergelijkbaar is met de Nederlandse lotto trekkingen. De inzet is niet echt heel hoog, maar je kan er een behoorlijk hoog bedrag mee winnen. Deelnemen aan Hot Lotto zal niet gemakkelijk zijn vanuit Nederland aangezien er met verkooppunten in de US wordt gewerkt. Een ander kansspel wat werkt met speelkaartsymbolen is Wild Card. Hierbij vallen dagelijks bedragen te winnen die weliswaar iets minder hoog zijn, maar toch absoluut de moeite waard.

Speel eens 2by2
2by2 is een spel wat eveneens alleen voor de Amerikaanse markt bestemd lijkt. Het is een spel wat dagelijkse trekkingen heeft. Speel jij meerdere malen per week mee, dan maak je de kans op een leuke bonus. Een ander spel wat je enkel in de US kan spelen is Mega Hits. Op het scherm zie je de jackpot steeds verder oplopen. Dit spel kent een progressieve jackpot.

Ga voor alles of niets

Het spel All or nothing biedt jou de winstkans van 100.000 dollar. Tenminste, wanneer je in Amerika woont. Dit spel houdt in dat jij meerdere nummers moet kiezen uit een partij van 24 nummers. Heb jij alle getallen in de juiste volgorde goed, dan win je 100.000 dollar. Heb je de volgorde verkeerd? Helaas, dan win je niets.

Klantenservice

Bij een grote Amerikaanse loterij is het maar de vraag of je ook daadwerkelijk iemand te spreken krijgt wanneer je een vraag hebt voor de klantenservice. Er wordt aanvankelijk een optie gegeven om per mail contact op te nemen met de klantenservice. Uiteraard is deze in het Amerikaans. Alle antwoorden die aan jou worden gegeven zullen eveneens in het Amerikaans zijn.

Welke vragen worden het meest gesteld

De meest gestelde vragen vind je terug in de pagina FAQ. Hier vind je vragen terug over hoe je loten kan kopen, welke spelsoorten er zijn, hoe je kan betalen, maar ook vooral hoe je de uitslagen van de trekkingen kan zien en hoe jij kan volgen of je een prijs hebt gewonnen. De klantenservice is erop gericht dat jij dus het antwoord op je eigen vragen vindt. Een vraag stellen per telefoon is nagenoeg uitgesloten.

De FAQ’s

Op de website met FAQ’s vind je de antwoorden op de meeste vragen. Opvallend is wel dat de antwoorden niet altijd kloppen. Zo wordt er bijvoorbeeld gevraagd of mensen van buiten de US een prijs kunnen winnen. ‘Nee’ is het antwoord. Op de website wordt verderop melding gemaakt dat mensen van buiten de US wel mee kunnen spelen met Powerball Us. Het is dus een zaak van de vragen en antwoorden met een korreltje zout nemen. Houd er rekening mee wanneer jij een telefoonnummer of een mailadres van een klantenservice vindt dat er een tijdszone zit tussen de US en ons land. Het zal dus een aantal uren duren voor je een antwoord krijgt.

Trap niet in scam

De klantenservice maakt wel melding van scam berichten. Dit houdt in dat jij – wanneer je deelneemt aan de Powerball US loterij niet zomaar op allerlei mailtjes die van hun afkomstig lijken te zijn moet klikken. Scam is namelijk in de US aan de orde van de dag, net zoals dat in ons eigen land het geval is. Je wint nooit zomaar een prijs als je niet meespeelt.

Voors en tegens

Wanneer je gaat meespelen in de loterij kom je er al snel achter dat het niet allemaal goud is wat er blinkt. We hebben een aantal voors en tegens van deze loterij voor je op een rijtje gezet.

Voors: De bedragen die je kan winnen zijn aantrekkelijk hoog. Bovendien zijn de prijzen voor een loterij ticket redelijk laag te noemen wanneer je het vergelijkt met Nederlandse loterijen. Voor een dollar meer kan jij je prijs vermenigvuldigen. Dat is – voorzichtig gezegd – niet echt duur. Voor goudzoekers is er dus genoeg te vinden bij Powerball Us.

Tegens: Uiteraard kleven er ook tegens aan deze loterij. Zo is jouw winstkans uitzonderlijk klein wanneer het gaat om de jackpot. De kans is grofweg gezegd 1 op een 2 miljard. Dat houdt in dat je wel heel veel geluk moet hebben. Win jij een prijs maar heb je het systeem tegen je omdat je een speler vanuit het buitenland bent, dan kan het zomaar zijn dat je naar je geld kan fluiten.

Unique Selling Point

Powerball US Mega Millions is toch wel echt de tak van deze loterij waar het grote geheel om draait. De rest van de spelen die worden aangeboden zijn doorgaans alleen voor inwoners van de US verkrijgbaar. Inwoners uit Nederland kunnen enkel meedoen met de grote klapper Powerball US en Mega Millions. Dit houdt in dat je enkel kan meedingen naar de grote prijzen in een loterij die nog het meeste weg heeft van de lotto in Nederland. De spelregels komen aardig overeen. Het gaat om de getrokken cijfers op zich. Er worden verder geen eisen gesteld aan de volgorde waarin die cijfers op jouw lot vermeld staan.

Welke kleur heeft jouw lot

Net zoals met een Nederlandse lotto is er ook een kleur verbonden aan jouw lot. Dit bepaalt of de prijs ook daadwerkelijk op jouw lot is gevallen. Heb jij wel alle cijfers goed, maar niet de kleur van het lot? Dan is het alsnog jammer. Je wint dan wel een lagere prijs, maar deze komt niet in de buurt van de gigantische jackpot waar eigenlijk iedereen op zit te azen.

De staat wint het meeste

Win jij de jackpot, dan wil dat niet zeggen dat jij het volledige bedrag uitgekeerd krijgt. De Amerikaanse regering heeft een belastingdienst waar je u tegen zegt. Een behoorlijk deel van jouw winst gaat dan ook weer netjes terug in de Amerikaanse staatskas. Jij houdt alsnog een aardig bedrag over waardoor je tot je pensioen met een beetje geluk niet meer hoeft te werken.

De loten bij Powerball Us Mega Millions zijn uitzonderlijk goedkoop. Een lot van 2 dollar zonder vermenigvuldiger, en een bijbetaling van 1 dollar om de vermenigvuldiger te kopen betekent dat je een redelijk lage inleg hebt. Een loterij waarbij de inzet zo laag is, en de uitkering zo hoog, houdt uiteraard in dat miljoenen mensen deelnemen. Een geringe winstkans dus, maar als je wint ben je binnen.

Samenvatting

Winnen bij Powerball US is iets wat voor Amerikanen en mensen van buiten Amerika een droom is. Voor de meeste mensen zal het bij die droom blijven. Toch kan het zomaar zijn dat de kansen zich keren en dat jij opeens bij de trekking ziet dat je een behoorlijke som geld hebt gewonnen met jouw deelname aan een Amerikaanse loterij. Wanneer je dan na enige moeite jouw uitbetaling vanuit het buitenland binnen hebt geharkt zal je eigenlijk nooit meer hoeven te werken.

De kleinere spelen zijn niet voor jou

Speel je eenmaal mee met het grote spel van Powerball US, dan kan je niet zomaar meedoen met de kleinere spelen die ze aanbieden. Deze zijn helaas enkel voorbehouden aan de grote spelers in Amerika. Dat neemt niet weg dat jij als speler van Powerball met je duimen moet gaan draaien. Ben je eenmaal geregistreerd als speler, dan is er meer entertainment voor jou beschikbaar.

Je mag in dat geval kiezen uit de ruime sortering gokspelen en video spelen die er op de website vermeld staan. Er wordt wel naar alle kanten benadrukt dat meespelen in deze loterij niet veel meer zou moeten zijn voor jou dan een spel. Er wordt afgeraden om enorme bedragen te vergokken. De Amerikaanse overheid wil er immers niet voor verantwoordelijk zijn dat jij jezelf om een Amerikaanse loterij enorm in de schulden werkt.

Bezoek Powerball US

Algemene Informatie

Beschik­bare Talen Engels